Stel vandaag je eigen droomreis samen

Wil je ook zelf bepalen hoe je droomreis eruit ziet? Met onze uitgebreide kennis en persoonlijke ervaring helpen wij jouw de reis samen te stellen die je altijd al wilde maken.

Stel je eigen rondreis samen

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

SGR logoanvr logoTravelife Partner logo
Samburu in Kenia
Dag 2; Nairobi Dit keer heeft het niet zo veel zin om over dag 1 te schrijven. We gingen pas laat in de avond aan boord van Kenya Airways om terug te gaan naar ons geliefde Kenia. We...
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Pinguins op Valdez in Argentinie
Argentinië is een land dat voor ons Nederlanders met onze koningin een stuk dichterbij is gekomen. Op de één of andere manier houdt het mij bezig. Het is een land met enorm veel...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Lees verder
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

• Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

Ook bij Dagboek Reizen:

• Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

Travelife Partner logo

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Ervaringen van anderen

Hoi Hans en Tonia,

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

Hoi Hans,

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Reis Colombia

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,

Saskia

Namibie zomer 2022

Beste Hans,

Ik heb  vorig jaar in september of oktober al bij jou geboekt, dat terwijl ik eigenlijk geen idee had wie je was en nooit gehoord had van Dagboek reizen.

Maar je antwoorden en de manier van omgaan vond ik goed en prettig.

Het vertrouwen dat ik jou toen gaf heb je dubbel en dwars terugbetaald.

Wat hebben wij een enorm gave reis gehad , waarbij alles klopte. We hebben fantastische dingen gezien en enorm genoten van het samenzijn als familie.

Jullie gaven altijd meteen antwoord op mijn emails en als ik met mijn vrouw alleen of met de hele familie weer een verre reis gaan maken , ga ik dat zeker weer bij jullie boeken.

Dank je voor de goede zorgen en de perfect georganiseerde reis.

Ruud

Reis Brazilië

Dag Hans/Mark,

Wij zijn inmiddels weer thuis en hebben inderdaad een geweldig reis gehad. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan, mensen gesproken, natuur bewonderd, op tours geweest, paardrijden, varen, tuben, ziplinen, zwemmen walvishaaien(!) enz enz op de meest prachtige plekken. En veel te veel foto’s gemaakt.

Wat heel fijn was dat het vervoer zo goed was geregeld, de chauffeurs waren er altijd op tijd. En alle hotels waren prachtig.

Van de hele vakantie waren maar 2 dingen die wat minder waren (neem aan dat jullie dat graag willen weten):

- De zeer lange reisdag van Flores naar Bacalar. We moesten een paar keer wisselen van busje/bus/taxi en twee grenzen passeren. We dachten dat het 8 uur reizen zou zijn maar uiteindelijk waren we 14 uur onderweg zonder gelegenheid om ergens eten te halen. Daar waren we niet zo goed op voorbereid, konden alleen in Belize nog snel een zakje chips regelen. We kwamen laat aan in het donker in Bacalar waar je zelf nog taxi’s moet regelen (in ons geval 2 voor 6 personen) en omdat je nog geen tijd hebt gehad op pesos te regelen en we alleen dollars hadden betaalden we natuurlijk veel te veel dollars voor dit ritje. Gelukkig was Bacalar en het meer echt een prachtige locatie, we waren de reis zo weer vergeten.

Overigens was de reisdag van Antigua naar RioDulce weer heel erg meegevallen. Hier waren we gewaarschuwd omdat het een lange reisdag zou worden. Extra vroeg vertrokken ivm een evt. afsluiting onderweg maar alles liep zo soepel dat we al na 6 uur reizen om 11 uur in ons hotel in RioDulce in het zwembad lagen :)

- Het hotel in Tulum is een prachtig hotel, we hadden echte een mooie kamer aan zee. Waar we een beetje van schrokken (we waren in het hotel in Bacalar wel al geïnformeerd over dit fenomeen) is het grote zeewier probleem. Het stapelt zich op op het strand waar het afsterft en vervolgens een geur van rotte eieren afgeeft. De zee is hier bruin van kleur. Heel de zeekust van Cancun heeft hier last van. Er zijn wel stranden die hier minder last van hebben maar bijvoorbeeld het hotel waar wij zaten juist heel erg omdat ze in een kleine baai liggen en het zeewier blijft circuleren. We konden hier in ieder geval niet in zwemmen. Ik weet niet of jullie hiervan op de hoogte zijn? Wij hebben hier verder de omgeving verkent, zijn lekker gaan fietsen en hebben gezwommen in een mooie cenote.

We waren meer geschrokken over het feit dat de ontbossing in de amazone de oorzaak hiervan is en zorgt voor zo’n explosieve groei van zeewier in zee en het evenwicht verstoort. Het probleem spoelt dus aan in Cancun. Eye opener…

Verder gelukkig geen nare dingen gebeurd, we hebben ons eigenlijk nergens onveilig gevoeld en vooral veel lieve mensen ontmoet.

Ook een compliment naar Solana tours. Heel erg fijn en handig om via WhatsApp contact met ze te hebben. Ze reageren direct en hebben ons een paar keer kunnen helpen met regelen van dingen of alternatieven, tips en dergelijke.

Dank voor het regelen,

met vriendelijke groet,

Sheila + familie

Rondreis Mexico & Guatemala

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!
1000 maal bedankt daarvoor :) <3

Met vriendelijke groet,

Merel

Indonesie september 2023

We wilden graag een roadtrip maken door Mexico. Op zoek naar een reisbureau die onze wensen qua steden, eiland en verblijfsduur wilde uitvoeren, kwamen we bij jullie terecht. Het bleek een juiste keuze te zijn.
Na telefonisch overleg met Hans hebben wij ons reisplan bij hem
neergelegd.
Starten in Cancún, Isla Holbox, Valladolid, Mérida, Campeche, Calakmul, Bacalar, Tulum en Cancún.

Jullie kwamen zeer snel met een mooi persoonlijk reisvoorstel qua hotels, lodges en een aanvulling met een verblijf op Isla Mujeres.
Alles was keurig geregeld, de locaties van de hotels werden aangegeven in
Google Maps. Hotels lagen dichtbij de Plaza’s Principal, zodat de huurauto op de parkeerplaats kon blijven.

De reis was fantastisch. Cenote Zazil Tunich, Chichén Itzá, Uxmal, Cenote Palomitas, Calakmul, Laguna Bacalar, Cenote dos Ojos met de snorkeltour en beide eilanden waren geweldig.

Mexico was in een woord fantastisch. De natuur, cultuur en bevolking. Top.
Leuke restaurants, heerlijk gegeten en de wisselende straatoptredens, dans en muziek.
We hebben ons de gehele reis, ruim 3000 km op de teller, altijd veilig gevoeld.
Deze reis staat in de top 3 van de reizen die we de laatste jaren hebben mogen maken.

We willen jullie nogmaals bedanken. Genieten nu van de gemaakte foto’s.
Hopen in de toekomst nog eens gebruik te maken van reizen met jullie hulp en persoonlijke aandacht.

Jan Piet en Baukje

Mexico voorjaar 2023

Beste Hans,

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.